Lips Lips Lips

Läppar är en viktig del i kvinnans ansikte. Man ska ta hand om dem regelbundet. Att röka gör att man får blå-lila läppar, vilket inte alls är snyggt. Se till att fimpa cigaretten ;-)
Varje morgon och kväll ser jag till att göra tre små enkla steg som hjälper mig att hålla mina läppar mjuka och utan massa fnas.
1. Jag börjar morgonen med att dricka stort glas vatten. Det hjälper att hålla läpparna mjuka och torrheten försvinner. Dessutom är vatten en viktig del för att hålla kroppen på topp.

2. Efter att jag borstat mina tänder tar jag min tandborste och gör små cirklar på mina läppar för att få igång blodcirkulationen. Du märker direkt efter att dina läppar fått en rödfärg och blivit mjuka.

3. Lägg läppbalsam på läpparna.

Gör ni detta regelbundet kommer ni slippa torra läppar under vintern.
För det mesta brukar jag bara använda vaselin när jag är ute. Men ibland tycker jag att det är snyggt med läppstift. Speciellt i rosa/korall toner. Mina favoriter när det gäller läppstift och läppglans är:


Bästa läppbalsamet!

L'oreal Paris Glam shine Fresh nr 183.
Hehe från bilden kan ni se att den är väl använd.


Mina favorit läppstifter. Från vänster till höger:
Nivea Thomas Chantelle nr 69. (vinröd färg)
Isa Dora Crystal Gloss stick nr 83. (choklad färg)
Isa Dora Jelly Kiss nr 58. (orange färg)
Isa Dora Jelly Kiss nr 53. (rosa färg)
Isa Dora Jelly Kiss nr 52. (rosa färg)
Makeup store Summer creme (rosa färg)


Läppenna använder jag oftast innan jag lägger på läppsiftet eftersom mina läppar är lite mörka.
Uppe: Nivea stay on lip liner soft pink
Nere: Makeup store My precious coral



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback