Words means a lot to me

Jag satt och funderade häromdagen om hur ungdomar OCH vuxna använder så himla avskyvärda ord varje gång de blir arga, frustrerade eller tja, när de t.om är glada (?). Jag är 100% ärlig i min blogg och brukar aldrig skriva om saker som inte speglar hur jag är som person. Sedan barnsben har jag alltid varit en prydlig flicka som skötte sig i skolan. Jag var extremt blyg av mig och var inte någon poppis tjej under lågstadiet och mellanstadiet. Jag har blivit uppfostrad av mina föräldrar till att aldrig använda fula ord eller svära. Jag fick heller aldrig lära mig vad alla svärord betydde förrens jag började 5an(!). Vilket jag är otroligt tacksam för idag. Tro det eller ej men jag har ALDRIG någonsin i hela mitt liv sagt något vulgärt (könsord) rakt ut när jag varit arg eller ledsen eller whatever. Jag tycker att det är otroligt skämmigt att säga något sådant framför någon person. Könsord skulle aldrig kunna hoppa ur min mun och kommer heller aldrig att göra det. Tack och lov!

No offense men jag har aldrig förstått hur man kan spy ut massa könsord så fort man blir sur? Och nu menar jag inte bara tjejer utan även killar. Det är sååå oattraktivt när en killes mun är som en toalett. Det är absolut inte coolt eller attraktivt på något sätt. Det äcklar mig bara.
Iallafall så ville jag bara dela med mig utav detta denna dag haha. Nej men jag stör mig sjukt mycket när jag går ute på gatan och hör småungar skrika massa könsord till varandra. Det är synd. Väldigt synd. För mig så är ord väldigt viktiga. Och jag slänger aldrig ur mig något utan att tänka efter. : ) 

Aja. Nu ska jag klä på mig och gå UT. Har inte varit ute på flera dagar. Jag skyller det på SNÖN! 

Ha det så bra dolls! Vi hörs lite senare. PUSS :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig!

2011-12-21 @ 21:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback