Julstämning

Nu börjar man känna hur julstämningen runtomkring börjar sakta komma fram. Jag älskar att se hus pyntade med fina belysningar och adventsljus bli tända. Så himla mysigt det blir när man är ute och det är mörkt, så ser man all fina belysning som får en att bli på gott humör. Jag firar inte jul eftersom jag är muslim. Men jag tycker att dekorationen och stämningen är jättefin.

Jag saknar tiderna i låg-mellanstadiet då vi alltid fick gå runt i olika klassrum för att julpyssla. Man gick hem stolt efter och visade föräldrarna allt man fick skapa. Tänk att sån liten sak man kunde göra kunde göra så att man kände sig stolt. Nu känner man bara massa press över sig och sällan blir man riktigt stolt över något man gjort.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback