Träning + mat schema

För ungefär två veckor sedan har jag börjat träna intensivare då vi fått en bra tränare i taek wondon. oh gosh han verkligen dödar oss. Men jag känner redan vilken bra kondition jag fått.

Iallafall så eftersom jag kör hård träning så tänkte jag köra 2 månader "diet" och nu menar jag inte så att jag kommer svälta ihjäl och inte äta något. Utan jag vill bygga upp mer muskler och gå ner lite i vikt så jag blir redo till att tävla i taek wondon. Jag tänkte dela med mig av hur jag äter och så, jag kommer inte köra hårt utan kommer stegvis att skära ner på socker osv så att kroppen vänjer sig.

Mat:
På frukosten ser jag till att äta en bra frukost. Jag undviker att äta vitt bröd, utan det blir knäckebröd eller riktigt mörkt bröd. Jag äter hårdost och pålägg som kalkon men måttligt. Jag dricker inte mjölk utan bara vatten med citron i. Sen äter jag såklart grönsaker också för att hålla mig mätt.

På lunch äter jag för det mesta i skolan. Jag undviker inte pasta och ris helt utan jag äter det också men jag äter bara lite mindre av det. Grönsaker och sallad älskar jag så för mig är det inget problem att fylla hela tallriken med det. Jag dricker ett glas mjölk.

Middag skippar jag eftersom jag tränar direkt efter skolan. När jag kommer hem är klockan över 20.00 så då äter jag vetediet från friggs. väldigt mättande.

Skräpmat undviker jag HELT. Chips detsamma. Jag försöker att undvika choklad och godis men ibland måste jag ta en bit hehe. Det är viktigt att dricka mycket vatten och när jag känner mig hungrig tar jag en frukt.

Träning:
Jag tränar taek wondo 3 ggr i veckan. 1 ½ timme kör vi kondition och styrka. 1 - 2 gånger i veckan joggar jag ca 45 min utan stopp. Mitt gymkort är slut men jag kanske köper 1 månadskort. Jag är väldigt aktiv och gillar att promenera och röra på mig mycket. jag blir lätt deprimerad när jag bara sitter och inte gör något.

Såhär kommer det se ut för mig. Som sagt det är ingen värsta diet utan det är som en vana bara. Jag har alltid vart hälsosam men nu ska jag försöka förbereda inför taek wondo tävling. Hoppas att jag hjälpt er lite och good luck to us :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback