starta dagen med en bra frukost

God morgon bloggen!
hoppas allt är bra med er. Sitter i kemi lektion och tittar ut genom fönstret, det snöar och det är kyligt. Idag var jag duktig och hann äta frukost innan jag sprang iväg för att hinna med bussen. Jag känner mig mycket piggare än när jag inte äter någon frukost alls.
Mitt tips är att hoppa aldrig över frukosten. Det räcker med att gå upp 10 min tidigare så kommer ni att hinna äta och det resulterar till att ni är mer koncentrerade på lektionerna och piggare såklart.

Nu till vintern rekommenderar jag den här goda smoothien som är berikad med Vitamin C.

Recept:
1 port.

2 msk krossad ananas
1 dl mjölk
1 dl mild yoghurt med vanilj
1 msk koncentrerad apelsinjuice

gör såhär:
Mixa ihop alla ingredienser och låt den stå 5 min i kylen.

lätt som en plätt!

                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback