Fråga Imane!

Hur får jag naturligt mjukt hår utan massa klyvda toppar?

SVAR:

Klyvda toppar är ett problem som nästan alla har, speciellt nu när plattång används för ofta.
Jag är en av dem som verkligen får klyvda toppar hur lätt som helst och det beror på att jag har tunna hårstrån. I början när jag fick min första plattång så körde jag den utan att använda värmeskydd. och det ÅNGRADE jag väldigt mycket. hade jättefint långt hår som jag förstörde helt...
Så mitt tips är att att om när ni använder plattång eller locktång, använd värmeskydd. du behöver INTE använda produkter värda flera hundralappar utan det finns billiga och bra produkter som man kan använda.

Hur jag då fick tillbaka mitt hår som det var i början var inte lätt, det tog sin tid men tack gud så gick det hehe.
Jag tog en flaska som jag hällde i olivolja och la i några vitlöksklyftor. Det fick stå i några dagar innan jag började kuren. 2 gånger i veckan la ja olivolja i mitt hår som jag sov med hela natten och sedan tvättade ur det på morgonen. efter några veckor såg man resultatet. 

Så mitt tips för er med klyvda toppar. använd olivolja, finns inet bättre än naturliga ämnen för håret! och det passar alla hårtyper.

                                                         
TRESemmé är ett bra och billigt värmeskydd som du använder
innan du ska platta eller locka håret. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback