Cupcakes

yummi säger jag bara. Jag älskar cupcakes. Det är både enkelt och daamn så gott hehe. Mina första cupcakes gjorde jag på min födelsedag och dem blev lyckade. Jag tänkte visa er ett lätt recept på hur man gör cupcakes.

Recept:

Du behöver:
- 100 gram mjukt smör
- 2 ägg
- 1.5 dl strösocker
- 1 tsk vaniljsocker
- 2 dl mjölk
- 1 citron
- 4 dl vetemjöl
- 2 tsk bakpulver
- 1 nypa salt

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.

3. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

5. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

6. Grädda i mitten av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti.

Frosting:
- 100 gram Philadelphiaost (turkisk yoghurt funkar också)
- 60 gram mjukt smör
- 100 g florsocker
- en halv citron, saften
- karamell färg

Gör såhär:
Blanda smör och florsocker. Tillsätt philadelphiaost, citron plus saft och karamellfärg. Blanda väl. Lägg sedan frostingen över kakorna hur du vill.

Frosting choklad:
- 100 gram Philadelphiaost (turkisk yoghurt funkar också)
- 60 gram mjukt smör
- 100 g florsocker
- 3-5 matskedar kakao
- 3 matskedar kaffe

Gör såhär:
Blanda smör och florsocker. Tillsätt philadelphiaost, kakao och kaffe. Blanda väl. Lägg sedan frostingen över kakorna hur du vill.



Mina cupcakes

                                    

                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback