Besviken

Är så himla besviken. Egentligen borde jag förstå och inse att det är svårare för oss svenskar med utländsk bakgrund att få jobb. Har senaste tiden sökt jobb via arbetsförmedlingen men inte en enda har svarat mig för intervju. Det gör mig ledsen att många arbetsgivare knappt öppnar mailen de får med ett utländskt namn i. Så ska inte Sverige se ut. Jag trodde VERKLIGEN att Sverige var bättre än andra länder i europa men icke! Men det är sådana arbetsgivare som förlorar på det. Aja jag får väll ta det till next level och gå runt och lämna in mitt cv till deras händer istället så att de iallafall SER mig. Det är väldigt svårt att leva på enbart studiebidraget. Plus att man vill ha erfarenhet som hjälper väldigt mycket för att nå sitt drömjobb.

Hittade ingen bild där jag såg besviken ut så det blev denna istället. Här i min blogg ska det bara finnas leende! Inga surpuppor haha :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, det är svårt för alla ungdomar oberoende bakgrund. Tyvärr

2012-02-22 @ 22:50:56
Postat av: j

aa håller med den ovanstående kommentaren! plus imane arbetsförmedlingen är sista stället som kommer ge dig jobb, du måste söka själv aktivt!! arbetsgivarna brukar bara lägga in annonser för att de måste, de har oftast redan hittat någon när de lägger in annonsen!!

2012-02-23 @ 13:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback