Fråga Imane!

Har du ngn bra kur eller om du vet ngn bra mot akne?
Hur behandlar du din hy?

SVAR:
I början av tonåren så hade jag lite finnar i pannan. Dock gick de bort efter ca 1 år. Nu så får jag bara någon enstaka typ en gång i månaden, så det är skönt.
Tro mig, jag provade mer än 100 produkter men ingen funkade bra. Så mitt tips för er med fet orenhy är att tvätta ansiktet morgon och kväll med en tvål speciell för ansiktet. Smörj sedan in ansiktet med ansiktskräm som ger fukt. Lägg lermask 2 gånger i veckan och det viktigaste är PILLA INTE i ansiktet. fingrarna innehåller för mycket bakterier som gör att ni bara får mer och mer porer och finnar.

Kosten spelar också en stor roll vad gäller hyn. Drick mycket vatten. speciellt nu i vintern när hyn blir stram och torr. Grönsaker och frukter ger oss viktiga vitaminer och mineraler som är bra för hyn. Man kan även ta kosttillskott som innehåller Zink.

För er med Acne så rekomenderar jag Basiron från Apoteket. För grov acne så är det bäst om man söker upp en hudläkare.

Hur jag behandlar min hy steg-för-steg får ni reda på imorgon, så håll utkik!

            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback