Kyckling & champinjoner i gräddsås

Yummi! Idag blev det god lunch beståendes av kyckling och champinjor i en underbart god gräddsås. Jag kör nästan alltid på mina "egna recept" för jag gillar att krydda till all mat jag gör. Jag älskar att laga mat!

Jag tänkte dela med mig utav mitt recept. Väldigt enkelt och tar inte så lång tid att tillaga.

(4pers)
Du behöver:
4 kyckling delar. Jag kör på kyckling klubba.
2 Grovt strimlad lök.
Salt, peppar, ingefära, kyckling krydda, köttbuljong.
2 msk olja eller margarin/smör.
4 vitlöksklyftor.
200g färska champinjoner. 
4dl vispgrädde eller matlagningsgrädde.
1dl sweet chili sauce.

Gör såhär:
Lägg kyckling delarna i en kastrull eller djup stekpanna. lägg i alla kryddor och lök. Låt fräsa en stund och häll sedan ca ett halvt glas vatten tillsammans med buljong biten. Lägg på lock och låt kycklingen tillagas i svag värme. När kycklingen är klar och löken blivit mjuk så ta bort kycklingen från stekpannan och lägg i en ugnsform. bryn kyckligen i ugnen i ca 10 min i medelvärme tills den får en gyllene färg. Medans så lägger ni i stekpannan vitlöksklyftorna och sedan häller ni i grädden och låter den koka och blivit krämig. Efter det häller ni sweet chili såsen och champinjonerna och låter det puttra tills champinjonerna blivit färdiga. Sedan lägger ni på kycklingen igen och VOILA! Det är bara att servera med ris och sallad. Enkelt och superduper gott!

   
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback