My first diet ever - Dukan diet

Yes. Jag har sen sommaren lagt på mig några extra kilon som jag inte känner mig bekväm med alls. Så nu har jag fått nog och har börjat med min första diet någonsin. Jag letade runt efter en diet som skulle passa mig bra och jag hittade en med namnet Dukan diet. Den kommer från Frankrike och har gjort succé i Frankrike, England och USA. Jennifer Lopez och Gisel är några av kändisar som provat den och lyckats väldigt bra. Så nu tänker jag också köra den tills jag fått bort dessa kilon. Jag har nämligen redan börjat med första dagen idag. Det känns okej. Är lite utmattad men det är normalt de tre första dagarna. 

Till er som undrar vad denna diet går ut på så ska jag berätta lite kortfattat. 
Man ska under ca 7 dagar äta endast protein och mjölkprodukter med så låg fetthallt som möjligt. Inga grönsaker eller kolhydrater. Och absolut ingen läsk, godis eller dylikt. Utan bara en massa Kött, kyckling, fisk, ägg och mjölkprodukter så som mini keso, mini kesella, mini mjölk osv. Sen får jag inte glömma att man måste dricka endast och rikligt med vatten. Och för att kompensera alla fibrer så äter man lite havrekli också. Jag har läst väldigt många bloggar där personer har testat detta och de har tappat upp till 6kg under denna protein veckan!!!


Men detta är bara början! Efter dessa protein dagarna så fortsätter man med andra fas. Protein + grönsaker. Så man kör 5 dagar protein+grönsaker och sedan kör man 5 dagar endast protein tills man nått sin målvikt.

Efter att man nått sin målvikt så kör man tredje fasen där det gäller att behålla sin målvikt. Då får man lägga till kolhydrater en gång per vecka och så andra saker. Iafl så låter detta väldigt enkelt jämfört med andra diets. Och det bästa är att man får äta hur mycket man vill och när man vill.

Dock känns det jättesvårt för mig som älskar grönsaker och frukt. Men detta är en utmaning för mig och som sagt så har jag bara 4 dagar till på denna fas (tänker bara köra 5 dagar) och sen får jag äta grönsaker igen!!
Så önska mig lycka till. Och alla min vänner som tänker ringa och fråga om vi kan äta ute eller fika så är det ingen idé haha.

J-lo är en av de som använt sig av dieten efter sin graviditet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback