Skönhetstips

Nu ska jag skriva mitt första skönhetstips på bloggen!
Hösten är här och vintern närmar sig mer och mer. Det första man märker i ansiktet är ögonen! Man får tröttare ögon och kanske tom påsar under ögonen. Den viktigaste delen i ansiktet är ögonen. Om ögonen ser fräscha och snyggt markerade så behövs det inte mer fixat i ansiktet. Så mitt första skönhetstips kommer handla om hur man fixar sina ögon lätt på 5 min. Dem här stegen använder jag varje dag innan jag skall gå till skolan, och det håller hela dagen.

FÖRE:



STEG 1:
lägg foundation över hela ögonlocket, under ögat och under ögonbrynet. Om ni verkligen har extremt svart under ögonen lägg en concealer men glöm inte foundation över eftersom concealer brukar vara i väldigt ljus färg.



STEG 2:
Använd ögonfransböjjare för att få en MYCKET bättre resultat. Den gör typ 50% lättare för mascaran att nå till alla fransar plus fransarna blir mycket längre.



STEG 3:
Använd mascara med en stor borste för att få maximal längd och fyllighet på fransarna. men se till att du inte får klumpar på fransarna, så på detta steget måste du vara koncentrerad och noggrann för att nå bästa resultat



STEG 4 & 5:
Jag älskar att ha sotiga ögon. därför använder jag alltid kajal, både till vardag och fest.
Sedan brukar jag använda lite highlighter under ögat för att piffa upp ögonen mer.




SLUTRESULTAT:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback