Skönhetstips

Har ni använt era sminkpenslar mer än ett halvår? Ja då är det dags att ta och byta dem. Det är jätteviktigt att använda rena och fräsha penslar till sminket. Själv brukar jag tvätta mina penslar och borstar med mitt vanliga shampo och balsam. Slösa inte pengar på speciella medel till att tvätta penslarna med. Det räcker med att ni tvättar dem noga med varmt vatten och shampo eller balsam varje vecka för att hålla dem rena. Efter 6 månader kan man köpa nya. Varför det är viktigt att alltid hålla penslarna och borstarna rena är för att dem snabbt snappar upp bakterier och smuts, och det är inte så fräscht att sitta och använda dem i ansiktet. Porerna täpps snabbare och man kan få finnar.

Så mitt tips till er, Använd alltid rena verktyg för ansiktet!


håll dem rena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback