SVAR

tänkte svara på frågor som jag fick av läsare, varje gång jag får en ny fråga så uppdaterar jag inlägget:

Emmeli: Skulle gärna vilja ha lite tips och trix på vad man kan göra med sitt hår?
Har ständiga problem med hur jag ska göra, färga eller klippa?
SVAR: Emmeli skulle du kunna beskriva hur ditt hår är? lockigt, rakt, tunnt eller tjockt?

Majja: jag får lätt finnar, vad bör jag göra?
SVAR: Minska intaget av choklad, smör och skaldjur. Peta inte i ansiktet och använd ansiktsvatten morgon och kväll. CLINIQUE har bra 3-stegs kit som man kan prova för ca 150:- och den finns i KICKS. Men det viktigaste är att försöka hålla ansiktet rent och sov inte med smink.

S: Vet du någon bra kur mot tunn hår, jag tappar mycket hår nuförtiden och förr så hade jag jätte tjockt hår. Jag vill få tillbaka mitt tjocka hår...
SVAR: Jag förstår dig. Jag hade också jättetjockt och fint hår förut innan plattången kom hehe. När jag var yngre fick jag tips om en inpackning från garnier. Och plötsligt började jag tappa mitt hår varje gång jag drog i det. Jag insåg då att inpackningen gjorde så att jag tappade hår. och det berodde på att Garnier använder silikon i sina produkter som gör att man tappar håret. Använd aldrig garnier produkter!

Så mitt tips till dig är att använda en hemmagjord och bra kur till håret som ja själv använder. Ta en flaska eller en bägare med lock som du häller i Olivolja och ett par vitlöks klyftor. Låt den stå i ett par dagar och använd den innan du ska sova och skölj bort med varmt vatten och schampo. Sluta med balsam och hårinpackning, det gör bara så att du tappar mer hår.

Glöm även inte att stress och det du äter också spelar roll. Ät mycket grönsaker och ris och skär ner på skräpmat.

SVAR DEL 2 TILL S:
Jag säger bara såhär. Använd aldrig samma schampo länge, variera istället. Plattång sliter på håret och tunnar ut det, försök att minska på det också. Resultat kommer inte direkt men du måste ha tålamod. Lycka till



Kommentarer
Postat av: S

Tack för ditt svar!

Jag har faktiskt, redan 2 år tillbaka, använt Garnier Fructis schampo och balsam ... :S

Men på själva förpackningen står det "No Silicon"..

Så jag vet inte om jag kan nu lita på produkten om de talar sanning, men jag tänkte pröva på någon annan schampo i en period och se om det verkligen stämmer. Vad för sorts schampo använder du?

Hur länge tog det för ditt hår att bli som förr igen efter att du hade använt den hemmagjorda kuren?

2009-11-19 @ 17:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback