Skönhetstips

Det är något som man kan äta, den luktar starkt, folk försöker undvika att äta den så mycket men dem vet inte hur viktig den är både för immunförsvaret och det bästa är att den är bra för håret och naglarna...

Bli inte chockade nu men det är faktiskt vitlök.
Vitlök är ett jättebra knep om man vill få starka och långa naglar eller att ögonbrynen och ögonfransar ska växa snabbt.

Jag har alltid haft problem med att mina naglar snabbt går sönder och att mina ögonbryn inte är fylliga. Men så började jag med vitlöks kuren och efter några veckor såg jag resultatet tydligt.

För att snabbt få långa och starka naglar så brukar jag varje natt innan jag ska lägga mig skära en vitlöks klyfta i två delar och "fila" naglarna med dem.

För att få längre ögonfransar eller fylligare ögonbryn så gör jag samma sak varje natt att jag delar en vitlöks klyfta i två delar och sedan gnuggar jag ögonbrynen och ögonfransarna (det kan svida lite när man gnuggar i ögonfransarna, men det är inget farligt).

Man kommer inte att känna någon stinkande lukt av vitlöken, och på morgonen så kan man skölja ansiktet som vanligt med vatten.


Kommentarer
Postat av: Patrizia

Funkar det verkligen? :)

Ärligt, har du sett skillnad?

2010-12-02 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback