Hudvårdstips

Jag ägnar mig åt att ta ett långt bad 1 gång i veckan, då jag gör det lite extra lyxigt för min hud. 

1) Jag ser till att fylla badkaret med ganska varmt vatten och lägger i en matsked Olivolja, Det gör att jag får en sammetslen hud.

2) Efter det lägger jag i några badkulor i vattnet, lägger en fuktgivande hårinpackning och en lermask i ansiktet. Jag använder mig av marockansk lera (Ghasoul) som är en 100% naturlig lera som jag blandar i med lite vatten.

3) KroppsPeeling är ett måste! på med skrubbvantar och peeling och kör med cirkelrörelser på kroppen. Jag älskar marockansk skrubbvante, den är gjord av grovt material och får bort all död hud vid ett drag.

4) Avsluta med att skölja håret med vatten blandat med äppelvinäger. Smörj kroppen med en bodylotion eller bodybutter, Jag använder gärna cremer som doftar gott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback